Cloetta Good cashew tranbär


Första tanken, "aha, NYTTIG choklad" Gött, lastade i några kilon i korgen, för att sen upptäcka rättvisemärket på omslagspapperet. Great. Men som den medmänniska jag är så kände jag ändå för att bidra och köpte en kaka iallafall.
Att använda cashewnötter är nyskapande, men inte heller någon större smaksuccé. Tror dock att det är bra balans tillsammans med tranbären istället för andra nötter, för i den här kakan är det bären som är stjärnan. Dom har en frisk smak och lagomt sötsyrliga. Mums. Men den största behållningen får man från själva chokladen. Den är så otroligt god. Lätt i topp över de godaste mjölkchokladen som jag hitintills smakat.
 Jag tycker att cloetta kunnat utesluta cashewfröna, japp, ni läste rätt, det är ingen nöt egentligen. Eftersom den drar ner smaken då den är söt och mjuk i sin smak. Den är jättefin som utflyktschoklad och du delar den helst med en vän.  Om cashew inte var med, hade betyget blivit en 4.

Kommentarer
Postat av: Chokladbloggen

Tävla hos mig om nästan 1 kg påskchoklad!

http://chokladbloggen.blogg.se/2010/march/pasktavla-med-chokladbloggen.html

2010-03-30 @ 22:26:27
URL: http://chokladbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0